Sunday, October 19, 2014

I'm back and i miss you !


Hi! I'm back yang mungkin selepas ini akan hilang lagi. i'm quite busy much selepas mula berkhidmat ditempat kerja baru ini. No more MMHE! Now kerja relax sikit but tak lari daripada documentation. Siapa tahu KERRY INGREDIENTS ? Hah! I was working there for a five days a week. Masih dalam bidang yang sama. HSE Department. Happy and best! Dunia perkilangan buat aku belajar banyak perkara tentang legal, requirement and tatacara/tatatertib safety dalam kilang makanan yang worldwide ini. Rezeki aku mungkin dengan kerja dan pendapatan yang memuaskan buat seorang bujang yang semakin meningkat usia katanya.

Sikit sahaja intro aku untuk buat status sekarang ini. So the key point is aku nak cakap yang..
"Sesungguhnya aku RINDU!"
YES! Aku rindu dan tersangat rindu akan kehidupan lama aku yang buat aku tak henti rasa dihargai.
YES! Aku rindu dekat blog aku yang aku rajin update bila aku berduka. Sebab tiada tempat untuk aku luahkan setimpal dengan menaip dan meluahkan segala yang terbuku dihati. Nak menulis dalam diary tersangat lahh malas kan.
YES! Aku rindu saat aku mula nak membesar melangkah ke alam percintan yang konon-konon cinta monyet. Hahaha
YES! Aku rindu diri ini yang masih mentah suatu ketika dahulu untuk membolehkan aku memulakan kehidupan yang baru semula. Mengarut dan takkan mungkin berlaku melainkan aku benar-benar merubahnya.

Ohh! Sungguh banyak yang aku rindukan. Kalau ditaip entah berapa jela panjangnya. Yang nak dibaca pon meluat. So sorry much, this is my blog. Blog dimana aku luahkan segalanya. Tak sepenuhnya  tetapi ianya berpada-pada. Aku dan kehidupan aku.

Aku RINDU dan aku RINDU segalanya. Teman, aku perlukan genggaman erat dijari jemari ini agar aku tidak dilepaskan seorang diri meratap duka. Sukanya diri ingin dikongsi bersama. Apakah diri tidak dihargai seperti dulu?

Aku RINDU keluarga tercinta. Bibit-bibit kemesraan yang takkan pernah ada tukar gantinya. Setiap senyuman, suka dan duka keluarga yang aku agung-agungkan.

Pegang erat tangan ini jangan pernah dilepaskan dan jangan ada renggangan yang mungkin buat ianya terlepas kembali. Hargai diri sebelum ianya benar-benar berubah dan pergi buat selama-lamanya.

Kehidupan yang semakin mencabar, aku tabahkan diri menghadapi dengan penuh sabar dan tulus. Aku pasti ada hikmahnya semua dugaan yang diberikan. Aku hambamu yang sering leka dan gagal menjadi sebaik-baik umatmu. Ya Tuhan, bukakan lahh pintu hati ini agar aku melihat seluas-luasnya dunia yang penuh bermakna dan bernilai ini.

Aku akhiri coretan kali ini dengan seribu harapan selepas ini. Aku berharap segalanya baik-baik sahaja.
InsyAllah ianya milik aku yang pasti. Kuatkan aku wahai manusia biasa yang tidak pernah lari dari melakukan kesilapan.

Ps: Aku RINDU !

3 comments:

sHieRa cAkAp said...

Wah... Lamenye x menulis?

Miss Lisz said...

Ahaa awk . Lamanya kan ta menaip . Kita ta pkai pencil . Hehehehe . Awk sehat shiera ?

sHieRa cAkAp said...

Lama dah! Terkezut tgk ade balik. Welkom back dear lol. Sy sihat je. Sihat x ni?

nlad
A women with a different kinds of addiction