Tuesday, March 29, 2016

INSANE


Hari ini Cik Liz rasa terluang nak update entry. Takda lahh terluang sangat. Tapi ambil masa nak update sebab rasa nak bercerita dengan blog kesayangan ini. Jangan pernah bosan, jemu yee baca coretan Cik Liz yang mungkin tiada apa yang istimewa. Luahan semata-mata sebab tidak semestinya luahan itu perlu seseorang untuk menemani kita kan? Maksud Cik Liz tidak semestinya orang. Blog pon boleh. Walau ia tidak boleh berkata-kata.

Lately Cik Liz busy dengan game. Netball match. Every week ada sahaja game. Sampai naik hangus dah muka ini. Sebab sume game outdoor. Huhh. Hitam dahh kulit nehh. Nak jaga punya lahh susah. Bukan senang nak cerah balik tapi kalau nak hitam, senangnya lahaii. Maaf jika ada yang terasa Cik Liz ckp hitam. Hitam itu kelihatan manis taw. 

Hah! Siapakah dia?

Takyah lahh teka sebab Cik Liz akan beritahu nehh siapakah dia. Makcik diatas adalah partner in crime Cik Liz. Teman, sahabat, musuh, kawan dan dia someone yang special dalam hidup Cik Liz. Selalu cuba untuk ada dengan Cik Liz sebab dia notice Cik Liz memang nak sentiasa buat everything bersama. Duduk KL makcik nehh, tapi ulang-alik Jb macam Jb nehh sekangkang kera okay. Gamble habes drive sorang-sorang dengan kereta comel dia tuhh. Tahu-tahu jaa muncul depan rumah. Tahu-tahu jaa muncul ditempat aku ada game. Setan kau sayang! Memang aku pecinta wanita! Tapi aku bukanlah pecinta yang tak tahu hukum hakam islam yee. Bagi aku tiada masalah untuk aku berkawan spesis lasak, kasar dan sedikit perwatakan lelaki mcm dia nehh. Personaliti dia memang begitu dan aku terima dia sebagai teman seperti mana first time aku komen gambar dia dekat Instagram.

Semua orang nak ada kehidupan rumah tangga yang diidam-idamkan. Aku tak nafikan. Kami tanam hasrat yang sama jika masing-masing dah bertemu jodoh nanti. InsyAllah. Cuma cepat atau lambat sahaja. Doa-doakanlah yee. Aminnn.

Aku takkan mungkin lupakan dia yang pernah buat aku tersenyum. Ada saat aku sedih rasa sakit dengan hidup. Walau seketika, walau aku tak tunjuk aku hargai dia, in fact, aku cukup rasa bertuah sebab ada insan yang sudi nak aku berkongsi susah-senang bersama. Hah ! Cik Liz dahh bertukar aku pulak. Haihh otak biol.

Apa yang best tentang dia, dia alert yang aku suka makan ice cream. Balik kerja fetch aku, dia belikan aku ice cream burger king. Taktahu lahh ice cream ke tidak. Tapi bagi aku itu eskim. Sedap! Senyum lebar haihh aku dapat eskim. Tak pernah mengeluh untuk hantar aku pergi kerja, ambil aku pulang kerja. Tunggu aku kekadang balik lewat. Teman yang cukup baik dah buat aku. Teman dan support aku pergi game. Layan karenah aku dan family. Tahan dengan sikap angin aku yang tak tentu masa. Haihh. Banyak lahh yang buat aku rasa, kau cukup baik dan cukup sempurna utk terus kekal dlm hidup aku sehinggalah antara aku dan dia yang berkahwin dulu nty. Dah kaawen pon apa salahnya kan. Tetap boleh jadi kawan kan.

Dieya Adini diberi nama. Orangnya comel, kurus tinggi macam papan. Makan banyak dah. Tapi tak gumok-gumok. Mehh amek sikit lemak drumstick aku nehh nak tak? Seorang pemandu kereta yang gila babi. Tak banyak bercerita tentang diri. Suka melepak sana-sini lagi bila jumpa kengkawan. Friendly orangnya dan sangat penyayang. Aku sayang kau monyet, labu, kokang, babun ! Jadi teman aku semampu yang boleh, mahu nggak gila?? Tolong jawap! Jawaplahh. Im waiting jika amsih sudi.

Swear aku rindu kau setan! Jaga diri, jaga makan, pandu cermat, jaga kulit, jangan asek nak melepak, jangan bangon lambat pergi kerja, bangon awal pagi, jangan lupa bwk handkchief kemana sahaja dituju, jgn lupa eskim utk aku, jangan nanges dgn apa yang berlaku, terus kuat, terus tabah, mesti happy, ingat Tuhan, istigfar banyak-banyak, aku masih ada, tak hilang lagi. Ada jaa dalam dunia ini lagi. Pleaseee !

Salam sayang beserta rindu dari insane hina, NLAD buat kau si gonjeng tunjang Norhidayah Mat Adini yang dahh hampir tua kerepot!

No comments:

nlad
A women with a different kinds of addiction