Friday, March 4, 2016

STOP LISTENING !


Yes ! True ! I need to STOP listening to the negative thoughts. Mengarut Cik Liz pada entry kali ini. Hati tak tenteram. Sayu hati mengenangkan segala yang berlaku dalam hidup. Cik Liz suka berfikir panjang sangat sampai kekadang memakan diri sendiri. Sebab terlalu fikirkan, badan dan hati binasa. Cik Liz kusut dengan semua yang ada sekarang. Cik Liz need shoulder. Ada tak sesiapa sudi bagi Cik Liz tumpang nak sandarkan kepala ini dekat bahu itu dan nak tumpang nangis dekat bahu itu? Ada tak yang sudi? I'm weak to facing up all this things. Satu demi satu. and why me?

Its easier to fake a smile than to explain why youre sad. Setuju sangat! Cik Liz senang nak senyum dan Cik Liz susah nak explain disebalik senyuman ini. Cik Liz tahan dan pendam. Pendam sampai bernanah rasanya didada ini. Cik Liz tak nak cakap lagi. Leave me alone.


Hati Cik Liz benar-benar keras. Benar-benar mati untuk segala rasa lagi dalam hidup. Buat pertama kali dalam seumur hidup Cik Liz terima cacian yang cukup hina dari seseorang yang bergelar sahabat kepada org baru dalam hidup Cik Liz. Tak sangka dan Cik Liz benar-benar terkaku, terdiam dan hanya mampu mengalirkan airmata dengan caci-maki itu semalam.

Kau tak kenal aku. Tak pernah tahu pon aku siapa dan bagaimanakah aku dalam hidup. Dengan pantas kau lemparkan cacian seolah-olah aku binatang. Bukan seolah-oolah tapi kau cakap aku binatang. Tak punya perasaan. Tak fikir tentang hidup orang lain. Siapa kau nak judge aku tanpa kau kenal hati budi dan diri sebenar aku?

Ini ayat-ayat thru conversation dalam call. 
"Kau nehh apa masalah hah. Kau nehh binatang tau bukan manusia. Tada hati dan perasaan. Sial lahh perempuan mcm nehh. Baik kau pergi mampos cepat lahh. Mati sekarang aku nak tengok keluar Tv sekarang. Mati cepat perempuan. Tada binatang mcm kau dalam dunia nehh lagi bagus kau tahu tak. Hah ! Aku marah , aku marah sebab dia buat apa sahaja untuk kau! Kau nak mainkan dia jaa kan! Dalam pale otak kau tuhh nak apa hah pompuan ! Sebab kau dia tak fikir pon family. Dia tinggalkan family berapa lama sebab kau." 

Lebih kurang mcmnehh caci-maki yang aku dapat. Aku hanya mampu terdiam. Dan aku tersentak. Hati aku mati dengan kata-kata ini. Terima kasih dan akan aku ingat sampai bila-bila. Sumpah ini buat aku menangis. I need shoulder to crying on! AKU BENCI !

No comments:

nlad
A women with a different kinds of addiction