Friday, June 3, 2016

He Can't Be Named


Assalamualaikum dunia dan salam sejahtera Malaysia !
Hamboi senang hati sangat aku rasa sekarang. Agak tenang aku sekarang. Aku agak selesa dengan kehidupan baru ini. Senyuman terukir dibibir atau aku memang mudah nak senyum lebar kan bila rasa bahagia. Alhamdulillah. May Allah ease everything. InsyAllah. Aminn.

Bercakap tentang seseorang ke ? Yes ! Im talking about someone yang datang tanpa diduga. Cuma kawan diawalnya, perkenalan yang singkat dan keakraban yang buat kami sama-sama suka sesama sendiri. Sebab? Sebab jiwa dia dan aku sangat serasi dan keakraban ini buat kami selesa untuk ke langkah yang lebih diredhai dan yang ditunggu-tunggu setelah sekian lama dia menyendiri dan aku mula kembali ke pangkal jalanmu Ya Tuhan. Alhamdulillah.

Aku jatuh tunduk ke arah itu. Ke jalan yang baik dan jalan yang diredhai Tuhan. Ya Tuhan, kau buat aku kuat jatuh dan kembali ke jalanmu. Kau buat aku insaf dan pimpin aku ke arahmu. Kau buat aku menitiskan airmata kerana kau pandu aku ke Jalan yang kau redhai. Ya Tuhan. Besarnya kuasamu terhadap insan lemah ini dan kekuatan aku disambut dan didorong oleh semangat dia yang tiada hentinya dan keyakinan yang kau letakkan dalam diri aku buat aku sempurna dimata kau. Tulang belakang aku yang tak pernah jemu didik, bimbing aku dalam hidup, keluarga tercinta. Tak pernah larang aku untuk aku pilih kehidupan dan akhirnya membuahkan hasil. Aku sedar sendiri dengan hati terbuka dan aku redha Terima segala ketentuannya. Mungkin inilah masanya. Saat-saat yang aku nanti-nantikan selama dan sepanjang hidup ini. Alhamdulillah, Tuhan dengar dan tunaikan doa aku !

Aku entah berapa kali mengucap syukur. Syukur ke hadratnya atas pemberian hidup semula ini selepas aku tekad buat keputusan untuk jauh dari kehidupan lama aku. Siapa poon aku selepas ini, aku harap orang Sekeliling dapat Terima aku dengan hati yang terbuka. Mendoakan aku yang terbaik dan sentiasa beri kata-kata semangat untuk aku terus maju dan tidak menoleh ke belakang lagi.

Maafkan aku Dieya Adini. Sejujurnya, aku bukan partner yang baik buat kau. Segalanya terhenti disitu. Itu hari setelah aku buat keputusan untuk tidak meneruskannya lagi. Mungkin telah ditakdirkan untuk ada yang lebih baik mendampingi diri kau disana. Aku ke jalan ku, dan kau menuju ke arah pilihan kau. Terima kasih atas segala-galanya yang telah engkau berikan, curahkan dan luangkan masa untuk aku walau sesingkat perkenalan itu. Alhamdullillah aku happy walau seketika.

Wassalam.

No comments:

nlad
A women with a different kinds of addiction